Technologiefederatie Agoria start vandaag een brede campagne op sociale media rond de app Coronalert. Met banners en ludieke filmpjes wil Agoria alle mensen in ons land aanmoedigen om de app te installeren. Agoria ondersteunt zo mee de promotie van de app door de verschillende overheden.
Marc Lambotte, CEO van Agoria, draagt de campagne mee uit als gezicht in de video's op sociale media. Lambotte was één van de eersten die de politiek opriepen om via een corona-app het virus te kunnen volgen.
Leden van Agoria hebben de app daarna mee gemaakt en getest. Van de meer dan tienduizend mensen die de app getest hebben, werken er veel in een technologiebedrijf.
"Toen wij bij de start van de coronacrisis pleitten voor een corona-app als deel van de oplossing om het virus te volgen en in te dammen, noemden sommigen ons nog dromers.
Dat we bovendien één app voor ogen hadden in de hele EU, werd helemaal onmogelijk geacht. Nu de app er is en bovendien compatibel wordt met de apps van de andere Europese landen, zetten wij heel graag onze schouders onder de campagne die de app bekend moet maken.
Vanaf vandaag voeren wij actief campagne in tweeduizend technologiebedrijven én bij het brede publiek. Het is cruciaal om de mensen mee te hebben."
"We vinden het logisch om al het mogelijke te doen om kwetsbare personen tegen het coronavirus te beschermen, maar ook om alle vrouwen en mannen te beschermen die niet kúnnen telewerken en die naar het werk blijven gaan", aldus Marc Lambotte.
"Deze app is een van de meest efficiënte manieren om dit in de praktijk te brengen en om zo snel mogelijk met z'n allen opnieuw normaal te kunnen leven."
Ter ondersteuning van bedrijven uit de industrie die hun werknemers tegen COVID-19 willen beschermen, ontwikkelde Agoria ook de CIRS-tool (Covid Industrie Risk Scan).
Het gaat om een digitale checklist die helpt om op gestructureerde wijze alle maatregelen te nemen die verplicht en/of aangewezen zijn om ook tijdens uitbraken van het coronavirus veilig te kunnen werken in een bedrijf.
Men kan deze tool gebruiken om na te gaan hoe 'coronaproof' een bedrijf vandaag al is, maar ook als handleiding om snel nog meer slimme beschermingsmaatregelen te nemen